Acquisizioni strategiche per 3dfx

di
Acquistando GigaPixel, 3dfx Interactive ha contribuito a rafforzare il proprio settore di Ricerca&Sviluppo, potendo beneficiando dell'esperienza, delle tecnologie e dei chips fino ad ora sviluppati da GigaPixel.
Con l'architettura della Giga3D GP3, 3dfx ha avuto modo di entrare in possesso di tecnlogie e soluzioni produttive sino ad ora mai proposte. Come ripotarto sul sito di GigaPixel, le specifiche della suddetta scheda video:

- Direct 3D and OpenGL compatible
- Full scene, full-speed anti-aliasing
- Geometry acceleration
- Tri-linear mipmapping: 2 textures and 4 pixels/clock
- Anisotropic filter
- Perspective correction
- Hardware binning
- Floating point setup engine
- Visibility optimizations
- Fill rate (depth complexity = 4): 25.6 Gtexel/sec @200Mhz (12.8 Gsamples/sec)
- Polygon rate: 33-66 million/sec
- Z buffer (24 bit)
- Z buffer read back
- Z function
- Sub-pixel and sub-texel accuracy
- Diffuse shading
- Specular
- 32-bit color
- Alpha blending
- Alpha test
- Alpha function
- Geometry: triangle lists, fans and strips; lines, points
- Shadows
- Spot lights
- Non-square texture support
- Texture compositing
- DXT-1 texture compression
- Texture formats: RGB565, RGBA5551, RGBA4444, RGB888, RGBA8888, BGR565,BGRA5551, BGRA4444, BGR888, BGRA8888, LA88, L8, and A8
- Texture wrap modes: repeat, clamp, mirror, and border
- Texture filters: point, bilinear, trilinear, and anisotropic
- Texture blending: DX-6 and DX-7
- Multi-texture
- Render to texture
- Fog (per pixel and per vertex): linear, exp, and exp2
- Pixel blending: src alpha blend and dst alpha blend
- Stencil operation
- Embossed bump mapping
- Gate count: 4 M
- SRAM: 80 Kbytes
- Tile size: 32x32 pixels

La maggior parte delle features sono note a 3dfx, ma sulle restanti c'erano mai state comunicazioni fino ad ora.

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